søndag den 9. august 2009

Gate-crashing

I dag crashede Sofia sin første fest.

Det startede med, at jeg (lettere uoplagt efter Jeppe og Maries bryllupsfest natten før) gik tur her i området med Sofia.

Så fik Sofia øje på en pige, der stod og hoppede på en kæmpe trampolin i en indkørsel, og det ville hun jo gerne hen og se på. Jeg luntede lidt bagefter, mens hun begejstret råbte "hoppe hoppe", og lynhurtigt forsøgte at kravle op af stigen til trampolinen.

Jeg stoppede hende, og kom i snak med pigen og hendes mormor. Pigen var ca. 6 år gammel (ligesom kusine Emma), og syntes Sofia var rigtig sød, og løb derfor ind og spurgte i huset bag ved, om Sofia måtte hoppe på trampolinen. Det måtte hun gerne.

Moren kom ud, for at se hvem Sofia dog var, og sådan kom jeg også i snak med hende, og vi blev straks budt på hjemmebagte kanelsnegle. Det viste sig, at de var i gang med at holde 1 års fødselsdag for deres søn, og pludselig havde Sofia fået charmet sig ind i deres baghave, hvor festen blev holdt.

Sofia hyggede sig bravt, indtil jeg syntes det var for pinligt, at vi pludselig var en del af en mindre familiefest hos nogle vildt fremmede. Men vi fik da at vide, at vi var velkomne en anden gang...

Hvordan skal det ikke gå, når hun bliver teenager.

Ingen kommentarer: