tirsdag den 29. april 2008

April 2009: 9 uger - og sikke en udvikling

Hvis der findes noget der hedder et 8-ugers spring, har hun da haft det. Inden for den sidste uge er hun begyndt:

At pludre rigtigt meget - ikke bare "aghyy", men "aghyygrøøøøhhaaaagygyagryyyyagrøøøgøøgyylalaaa".

At opdage hun har hænder. Kan pludselig finde ud af bevidst at daske til aktivitetsbøjlen over hende, og stirrer sig helt skeløjet på sine hænder.

At charmere IGENNEM. Hun begyndte med at smile, da hun var 4 uger. I denne uge har hun charmeret især sine bedsteforældre, ved at smile og smile, ja nærmest vride sig af grin, samtidigt med, at hun virkelig kan holde øjnkontakt. Det er SÅ sødt :-)

Og så er det tydeligt, at hun kan se længere. Hun kan sidde og holde øjnkontakt med mig, selvom jeg sidder 5 meter væk. Jeg er stadig en lille bitte smule bekymret for hendes hørelse, da hun ikke gider flytte hovedet efter lyd, og vi har en del tunghøre i min familie. Men hun reagerer på høje lyde, så døv er hun da ikke :-) Jeg håber det med at vende hovedet snart kommer...

Nå ja, glemte helt, at hun også kan holde hovedet selv nu, og hun næsten kan trække sig op at sidde. Stærke pige!

Hun er sød og nem at have med at gøre, bare hun får sin mad når hun ber om det, og hun ikke er blevet overtræt. Alt i alt, synes jeg bare hun er den dejligste baby på jorden, og vi har været så heldige at få lige præcis hende som datter :-)

Blå blå øjne:
Sofia april 1

Præsidentattitude:
Sofia april 2

Har lige opdaget sine hænder:

Ingen kommentarer: