mandag den 17. december 2007

Jordemoderbesøg og stor mave

Så blev det tid til 2. jordemoderbesøg den 10/12, da jeg var 29+6 uger gammel. Alt så fint ud, og min hjertelyd blev målt. Jordemoderen og hendes lærling skønnede mig til at veje omkring 1500 g, måske lidt mere, hvilket er helt gennemsnitligt. Her kan I se en vægtkurve vi fik med fra scanningen i uge 28+0, som jeg gerne skulle følge.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

De mærkede at mit hoved lå nederst i højre side. Far fik også lov at mærke. De mente at jeg har et stort hoved - det må jeg have arvet efter ham :-)

Min mors mave blev også målt, og lå helt oppe i toppen af normalkurven (Symfyse/fundus), selvom hun hele tiden får at vide, at hun ikke ser ud til at være i 7. måned. Det skyldes nok at omkredsen på maven ikke er så stor, men selve længde-buen på maven er altså ret stor.

Her er nogle billeder af maven fra siden og forfra, hvor man også kan se "Linea Negra", som er den brune streg der er på maven. Gamle ammestue-skrøner siger, at hvis man har en brun streg, der går over navlen, bliver det en pige. Det passer jo meget godt på mig.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

PS: Mor og far bliver gift på Rådhuset den 18/12, det synes de nemlig er praktisk af hensyn til mig - så bliver jeg heller ikke en "horeunge" ;-) Men de holder først rigtigt bryllup til sommer.

Ingen kommentarer: